14 juli, 2010

Slaap na Transformatie




De vraag is; wat is de hoeveelheid slaap die je nodig hebt in een getransformeerd leven? Het bewijs is dat je meer energie, meer levendigheid en meer drive hebt in je leven dan je ooit had kunnen voorstellen, met maar een paar uur slaap.

Voordat ik me bewust werd van een getransformeerd leven, dacht ik dat ik minimaal 8 uur slaap nodig had per nacht. Ik dacht dat mijn lichaam die tijd nodig had om uiteindelijk goed te kunnen functioneren.

Sinds die tijd heb ik ontdekt dat 4 uur ook effectief is en soms slaap ik helemaal niet.

Er is geen wet of regel hieruit op te maken. Ooit sliep ik niet om te slapen maar om het leven te ontvluchten, en ik was me er niet van bewust dat ik dit aan het doen was. Na transformatie kwam ik er achter dat er niks was om voor te vluchten, dus een belangrijk aspect van het slapen verdween daarmee.

Alles wat er nu nog is, is om te gaan slapen om te slapen. In het leven van keuzes, kies ik ervoor om wakker te blijven. Dat is het. Wanneer ik kies om wakker te zijn boven de keuze om te gaan slapen, mijn lijf heeft nog steeds rust en slaap nodig, maar de gradatie daarin is enorm afgenomen.

In Zen zeggen ze; ‘heb je honger, eet. Ben je moe, slaap’. Ik heb mezelf getraind in het intentioneel slapen.

Probeer dit eens; als je naar bed gaat zeg dan tegen jezelf: ‘Ik ga nu slapen en ik ga krachtig slapen. Ik word uitgerust en fris wakker om……’, en dan zeg je de tijd waarop je wakker wilt worden. Het is oké om een wekker te zetten, en je zal er achter komen dat dat niet nodig is, sterker nog, je wordt vanzelf wakker een paar minuten voor dat je wekker gaat. Ik noem dit ‘krachtig slapen’ of ‘intentioneel slapen’.

Ik hou van mijn leven. Wanneer ik slaap mis ik een deel daarvan. Dus ik ben liever wakker. Wakker zijn en leven is een zaak van keuzes. Wat mijn lichaam nodig heeft om te kunnen rusten is veel minder dan ik ooit had gedacht.

De behoefte aan slaap is voor iedereen persoonlijk. Je hebt rust nodig, zonder twijfel. Hoeveel je precies nodig hebt is een vraag. Vergeet ook niet de context waarin ik dit schrijf. Ik heb het hier over slapen na transformatie. Inauthenticiteiten zijn zeer vermoeiend.

Dit is waar slaap over gaat na transformatie; wanneer je wakker bent, ben je wakker. Wanneer je slaapt, slaap je. En als de lijn tussen die twee wazig is, dan is er nog heel veel verborgen energie voor jou leven beschikbaar.

Niemand hoeft dit te doen of dit aan te nemen, en in de nieuwe wereld van mogelijkheid kan iedereen een meester zijn in slapen.

Ooit dachten we dat het oké was om te roken. Ooit dachten we dat rood vlees en aardappelen een goed dieet waren. Ooit dachten we dat we 10 uur slaap nodig hadden.

Wel, in het publieke domein hebben we die laatste nog niet weerlegt. En net als roken en rood vlees, wat werkelijk werkt is waarschijnlijk niet wat je denkt dat werkt.

Als je een bewuste intentie toepast als je wakker bent, gebeuren er wonderen. Dus waarom niet bewuste intenties toepassen als je slaapt? En zeg niet dat je het niet kan, je kan het. En als je het doet, komt er niet alleen een hele nieuwe wereld van mogelijkheden ter beschikking, maar ook vele wakkere uren van de dag ook.

Vluchtend slapen is om te vluchten voor het leven. Pure slaap is alleen om te slapen.

Als je vluchtend slapen kan onderscheiden van pure slaap, en je durft te gaan staan voor deze distinctie, dan kun je je slaap meteen gaan halveren. En daar krijg je dan meer wakkere en alerte en frisse uren voor terug in je vaste 24 uur van de dag.

Slaap lekker...

About the Author

Joeban Machiel. Life Enthusiast. Possibilizer. Coach.

Met inmiddels meer dan 1 miljoen bezoekers en tienduizenden abonnees, wil ik je hierachter laten met een ervaring, in plaats van alleen maar informatie te geven. Neem het niet zomaar voor waarde aan, test het uit en onderzoek of het werkt voor jou. In elk geval, zelfs de waarheid, als men daarin gelooft, is ooit bedacht. Je moet waarheid ervaren, niet geloven.

Als je waardeert wat ik doe, abonneer je dan alstublieft en blijf op de hoogte. Dank je wel.


Verzorgd door FeedBurner.