09 februari, 2016

Krachtige Context Voor Leven



Ik heb een aantal vragen gekregen van mensen die ik aan het coachen ben over wat ik bedoel met 'Context voor Transformatie'.

Laat me het eenvoudig maken want het is simpel. Het is namelijk echt mogelijk en toepasbaar.

Voorbeeld: De meeste mensen beginnen een relatie of huwelijk om er voldoening uit te halen. Met andere woorden, we hopen dat het huwelijk zijn werk zal doen, ik maak jou gelukkig en jij maakt mij gelukkig, zodat jij en ik een mooi leven kunnen opbouwen. Dit soort relaties houden uiteindelijk geen stand, het kan jaren of zelfs decennia duren, maar uiteindelijk gaat het niet werken. Immers, hoe kan jij verantwoordelijk zijn voor mijn geluk en ik verantwoordelijk zijn voor jouw geluk.
Maar stel, als je een context van voldoening zou kunnen creëren voor het huwelijk en dan niet proberen om er voldoening uit te halen - want dat heb je dan al, dat is de context van het huwelijk -, maar wat kan ik bijdragen aan het huwelijk, dan zal deze relatie werken onder alle omstandigheden.

Er is niet veel wat je kunt veranderen aan omstandigheden, je partner is gewoon je partner, ze kunnen hun kapsel of gewoontes veranderen, maar ze blijven nog steeds wie ze zijn. Dus er is geen controle over de omstandigheden van je leven. Maar over één ding heb je wel absolute controle, namelijk over de context van je leven. Bijvoorbeeld: Als je een context van welzijn voor je leven creëert, dan zullen de omstandigheden dat welzijnsniveau weerspiegelen, zelfs negatieve omstandigheden reflecteren naar dat welzijnsniveau als onderdeel van dat welzijnsniveau.

We zijn goed in het invoelen van concepten van gebeurtenissen. We bezitten veel vaardigheden in het omgaan met gebeurtenissen, maar we hebben bijna geen bewustzijn over de context van een gebeurtenis. Weet je, het gaat niet om wat je denkt dat de kwaliteit van je leven zal verbeteren, maar het is de ruimte waarin je denkt. Het gaat over wat je zou kunnen denken, dat zal de kwaliteit van je leven verbeteren.

Wat iedereen denkt: "Als ik een beetje anders denk, dan gaat mijn leven beter zijn". Of: "Positief denken zal mijn leven verbeteren". Anders denken zal niet iemands leven veranderen of ervoor zorgen dat iemand nieuwe mogelijkheden ziet. Omdat er geen verschuiving in context plaats vindt. Je zit nog steeds in dezelfde box!

Dus wat echt een verandering in je leven zal veroorzaken is niet anders denken, het begint met anders zijn. Dus ga gelukkig zijn, ga succesvol zijn, voel je vervuld, wees blij, ga creatief zijn, ongeacht de omstandigheden! Jij bent jouw leven!

Ga nu naar buiten en speel mee!


About the Author

Joeban Machiel. Life Enthusiast. Possibilizer. Coach.

Met inmiddels meer dan 1 miljoen bezoekers en tienduizenden abonnees, wil ik je hierachter laten met een ervaring, in plaats van alleen maar informatie te geven. Neem het niet zomaar voor waarde aan, test het uit en onderzoek of het werkt voor jou. In elk geval, zelfs de waarheid, als men daarin gelooft, is ooit bedacht. Je moet waarheid ervaren, niet geloven.

Als je waardeert wat ik doe, abonneer je dan alstublieft en blijf op de hoogte. Dank je wel.


Verzorgd door FeedBurner.